Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Snaart är det dags!

Att göra kemiläxan alltså.
Men jag orkar inte börja riiiktigt än.
Jag kan ta ett till glas fanta.
Eller mjölk.
Eller så kan jag kolla lite på tv.
Eller så kan jag äta ett grönt äpple.
Eller gå till D-uppgången och hänga med alla andra som är lika sjuka som mig.
Eller så kan jag sura för att skolläkaren inte lät mig ta blodprover för att ta reda på vad som är fel med mig.
Eller så kan jag ta surandet till en ny nivå och tröstäta chokladpudding.
Eller så kan jag städa rummet litegrann, även fast det är väldigt städat.
Eller så kan jag ringa någon random människa och prata lite.'
Eller så kan jag gå in på orienterare.nu och ha lite trevligt.
Eller så kan jag göra min facebook-profil som alla tydligen vill att jag ska fixa.
Eller så kan jag läsa min bok.
Eller så kan jag lyssna på mitt nya album, A camp - Colonia.
Eller så kan jag sukta efter The Killers som kommer i sommar.
Eller så kan jag planera min resa till Hultsfred dit The Killers kommer.
Eller så kan jag kolla på The Big Bang Theory - skitkul.
Eller så kan jag laga middag.
Eller så kan jag växla min hundring till två femtio-lappar.
Eller så kan jag gå ut i köket och plocka undan mack-grillen och brödrosten som står på bordet.
Eller så kan jag ladda in musik på min ipod.
Eller så kan jag sjunga.
Eller så kan jag prova kläder.
Eller så kan jag läsa hm-katalogen och längta efter Spanien.
Eller så kan jag lukta på tigerbalsam-lukten som flyger omkring i lägenheten.
Eller så kan jag pussa på Fredrik som precis kom.
Läxan tänker jag då definitivt inte börja med än.

/S

Kommentarer
Postat av: Tove

Hmm jag röstar för att du ska komma till mig och städa mitt rum;) det kan behövas.. fast du får inte smitta mig med några eventuella baciller om du har några.. men annars får du gärna komma.. och förresten så ska vi åka till danmark med er:D och sen är det spanien.. fett najs:D <3

2009-02-04 @ 18:18:14
URL: http://minisanka.blogg.se/
Postat av: johanna

Åh, pirrpirrpirr! Pirra för mig imorgon med, då jeflar ska det bli åka av i Falun ;D

Jag tycker det lät gott att tröstäta chokladpudding. Annars lät det meningsfullt att växla hundralappen. Hmm. Jag skulle nog trots allt ha tagit ett glas mjölk!

Tjingeling! :*

2009-02-06 @ 18:05:32
URL: http://tjugob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback