Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Sanningen om den mystiska kidnappningen!

Hejsan!

Jaa, i lördags fick jag höra av mina föräldrar att vi skulle åka till en unknown location på söndag kväll. Vad kunde det vara? En överraskningsfest? Körkortslektionsgrejen som man måste gå för att kunna övningsköra? Jag drömde att jag skulle få en liten kattunge att ha i Sandviken, men klantig som jag är tappade jag bort den för den var så liten. Nej, jag kom inte på det!

Klockan halv sex satte vi oss i bilen. Mamma körde mot Boden och sedan förbi Boden. Det enda av intresse som fanns efter vägen var Vittjärvs IKs klubbstuga och slalomanläggningen Storklinten. Vad ska man göra i Storklinten en söndag kväll klockan sex när alla andra ska till skolan dagen efter? Jag antog alltså att vi skulle till Vittjärv.

Gissningen var rätt faktiskt, men det var inte riktigt som jag tänkt mig :b När jag kom in satt det 10-20 människor där och helt plötsligt "öppnades Vittjärvs Idrottsklubbs årsmöte" Awesome, tänkte jag. Ska jag få sitta och lyssna på en massa folk som snackar och pengar och budgeter och redovisningsberättelser? SNAAAAARK.

Men icke sa Nicke! Jag var faktiskt där av en anledning, nämligen att ta emot ett stipendium från Da Klubb :D Ett fint litet diplom och en slant i fickan. Mycket givande kväll! Sen fick jag ju sitta och lyssna på hur styrelsen satt och pratade i en timme till, men jaja, det var väl värt det :b Det var alltså historien om den intressanta kidnappningen!

Over and out /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback