Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Böjar!

Klockan är 15.22 och vi har fysiklektion. Då kanske en fråga poppar upp i huvudet, vad gör man på en fysiklektion? Jo, Ingemar står framme vid katedern och gör om en labb vi gjorde för cirka tre veckor sedan, två gånger till, och fyller i en massa skit i excel, en massa skit vi inte har en aning om vad det är. Därför underhåller vi oss med snöret! Även kallat "The string" av vissa. Sofie utfärdade en order om att man skulle tillverka en bandyklubba av snöret. Det gick inget vidare, men hon sa att det skulle gå lättare om vi gjorde en böj 4. Böj 4..? Är det fysiklektionen som gör att man känner sig dum eller är man alltid dum? För vad är en böj 4? Jo, förklarade Sofie, det är ett slags mått på böjen på en bandyklubba. Man kan ha böj 1 och böj 2 och böj 3 och böj 4 och säkert en massa andra böjar. Så nu vet vi det! Vi kan åtminstone gå ut från fysiklektionen och säga att vi lärt oss något! Ingen behöver väl veta om det har med fysik att göra eller inte ;)

Nu är det dags för spanska/ franska, och sen spaghetti med köttförssås! Tjingeling /Rebecka

P.S. Lovisa påpekar nu att Ingemar är lika smart som en åsna, och Sofie anser då att man ska förolämpa alla åsnor. HELT RIKTIGT!

 

P.S 2! Jag vill bara underrätta alla om mina två extremt roliga kommentarer som jag sa idag.

1. (Jag hör Sofie säga att hon har korv stroganoff i kylen) 

Jag - Brukar ni få middag från skolan på bandygym?

Hon - Nej, hurså?

Jag - Varför har du då korv stroganoff i kylen?

2. (Vi pratar om värmeljusen på middagsbordet)

Jag - Är det här doftljus? Jag har då aldrig hört dom lukta.

 

Do I ever make any sense? (; haha! D.S /Sara


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback