Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Back to the wike!

Tjena! Här sitter jag i min nya fina lägenhet en trappa ovanför den ursprungliga 27b-lägenheten. Men oroa dig icke, jag bor fortfarande i 27b! Nu kan vi bevaka flera lägenheter och det resulterar i många fina inlägg på denna blogg! Det har redan inträffat många intressanta saker bara de här två dagarna vi har gått i skolan. Bland annat...
  • Storviksnatt - Fyra vinster och en hel del veka pojkar!
I den kyliga natten sprang jag mitt tredje nattlopp i karriären. Det var svårt, men jag valde till slut att springa D17-20 (VIP-klassen). Det var mörkt i skogen. När jag kom till näst sista kontrollen ser jag min käre vän, och inte konkurrent för kvällen, Rebecka Heinrup. Hon stämplade precis före mig och sköt iväg genom skogen med mig i bakhasorna. Många vet att jag älskar en fin spurtduell och här kom en fin chans! MEN Rebecka var så snabb att hon sprang förbi sista kontrollen och det blev ingen duell. Ett litet klagomål till Storviks IF - Lägg inte sista kontrollen på sidan om stigen, det känns liiite onödigt. Trots den lilla missen av Beckis vann hon med knappa tre sekunder i den hårda D18-klassen. Vinst blev det även för moi, Mr Ridefeldt och Mr Winblad. Vissa andra skyllde sina dåliga lopp på dåliga lampor, sugig terräng eller helt enkelt manlig vekhet.

  • Brännbollsturnering - naturare springer omkring utan varken skor eller tröjor!
Skoldagen började och slutade med brännbollsturnering i Stadsparken klockan 12.10. Första matchen spelade vi mot de little ones (NV1). Total kross såklart. Jag lyckades nog träffa bollen en halv gång, men istället tog jag många lyror för att väga upp mot mina icke existerande frivarv. Andra matchen spelade vi mot treorna, en jämn och hård match. Vi föll på Snigels nervositet. Han hade det mest krävande jobb, både fysiskt och psykiskt. Snigels jobb var att fånga lyror längst bak, dit alla riktiga män sköt bollen. Han måste hålla nerverna i schack samtidigt som han måste ha snabbhet och spänst. Jag tror att Göran iklädd enbart maratonshorts var ett stort störningsmoment för stackars Snigel och han tappade två lyror på raken. Vi sörjer alla förlusten, men klandrar inte Snigel. Alla gjorde verkligen sitt bästa!

Imorgon blir det studiebesök på nya Göransson Arena där vi kommer har några styrkepass framöver. Spännande! After that - tåg till Falun och sedan tävling i Borlänge i helgen. Också spännande!

Over and out /Sara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback