Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Update på livet!

Jaa, det har varit lite tunt med inlägg på sistonde. Men jag har en bra ursäkt. Nämligen läxor. Efter de flesta av oss var i Spanien eller på sjukhuset veckan efter lovet så har våra kära lärare tryckt ihop två veckors prov och läxor till en vecka och det är stressigt må jag säga! Ingen som känner för att skriva en analys om boken La boîte aux lettres på franska? Inte? Synd, för den ska in ikväll och jag har väl ungefär skrivit två meningar.

Men jag måste ju ge en update om vad som hänt den senaste veckan, däribland den SUPERROLIGA helgen i Finspång med fruktansvärt mycket roligt folk! Detta har hänt vecka 17:
- Franska nationella hörförståelse. blää tamigfan!
- Första träningspassset/promenadpasset för lilla mig efter sjukdomstiden! wihuu!
- Engelska nationella uppsats. I love it! (NAAT)
- Kemiprov. Elektrolys av kopparklorid = whut?
- Inlämning svenskanovell. ...
- Inlämning engelska bokrecension.

Som ni ser blev det inte så mycket fritid till att faktiskt umgås. Men sen blev det fredag och då jävlar! Efter att ha kämpat med kemiplugg, packning och bokrecension i flera timmar var vi redo för en helg av orientering/schtekning. Mest orientering för alla andra, mer schtek för mig och Sara Jonsson min käre vän :D Det blev också mycket eftermiddagsstek med Leksandsflickorna som bodde cirkus 100 meter från mig :) Jag måste också ge en applåd till mig, som lyckades stuka foten även fast jag knappt rörde mig en meter på hela helgen. Grattis mig! Moahaha!

Nu är vi tillbaka till tristessen i Viken-piken, men bara för tre korta dagar. Sen blir det supermegaüberbus-helg i Schtekholm hos Lovisa :D Så vi syns och hörs nästa gång jag klättrat upp från graven gjord av läxor! /Sara

 

Kommentarer
Postat av: Emma

Hej. Jag ska oxå skriva en analys på franska och känner att det är helt hopplöst undrar om du kunde hjälpa mig.

2010-12-05 @ 21:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback