Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Rapport från Sunderby Sjukhus

Tjingeling!

Om cirka 1 timme och 34 minuter är det meningen att jag ska hoppa in i en bil på Tallbacksvägen för att ta mig till Arlanda Airport. Så blir det icke. Här ligger jag fast i en sjukhussäng med dropp i armen och huvudvärk. Hjärnhinneinflammation heter det tydligen och är inte så bra att flänga runt med en längre tid. Enligt wikipedia är hjärnhinneinflammation en inflammation i de membran som omger hjärnan, ryggmärgen och själva hjärnvävnaden. Inflammationen kan vara dödlig, men eftersom jag är så stark hade jag inte tänkt dö på en låååång lång tid :)

Här på sjukhuset finns det mycket att göra. Jag har inte gjort så mycket. Jag har varit utanför mitt rum en gång på de tre dagarna jag har varit här :b Det beror väl mest på att jag bara kan använda en hand på grund nålen i armen och pappa är inte så bra på att sätta upp mitt hår ;) En trevlig man från lekterapin var här nyss och visade att det fanns trådlöst internet. AWEEESOME! Nu behöver jag inte stiga upp alls! Jag undrar om det kanske är en dålig idé att ladda hem lite Greek-avsnitt från sjukhusets nätverk. Kanske.

En sista sak att nämna är att jag ligger i det absolut coolaste rummet på hela sjukhuset, nämligen Sportrummet! Rakt fram har jag Chippen, Allbäck, Svensson och några andra pöjks :) Sen vakar Foppa på min högra sida, då känner jag mig lugn. Jag saknar dock Wingstedt eller kanske TG, varför finns det ingen bild på dom? Det måste tas om hand.

Annars leker väl livet, jag kollar på film och blir serverad mat fyra gånger om dagen, så jag tror ingen behöver oroa sig för mig :) Vi syns på Juniorcupen i Finspång allihopa då jag kommer smiska rumpa big time! Puss / Sara

Kommentarer
Postat av: frida

SAAARAA! vad har du nu ställt till med :O kryakryakrya på dig från mig!<33

2009-04-16 @ 17:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback