Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Home sweet home vol. 2

Hej!

Jag har en sak att skryta om och en sak sak att klaga på. Jag kan börja att klaga, för det är alltid kul. Vårdcentraler alltså. Så irriterande. Dom kollar en i halsen, mumlar "hmm, jaa det kan ju vara ansträngningsastma. Vi ger dig lite medicin och ser om det blir bättre." Skulle det kunna gå för sig att man kan göra ett lungfunktionstest som det går att fastställa om jag har astma eller om jag bara trycker i mig en massa mediciner i onödan? Nej, det finns det inte tid till att göra. Jag säger bara tack sjukvården som verkligen hjälper mig bli frisk till tävlingssäsongen som börjar om cirka 7 dagar. TACK! Jag ska tamigfan hyra en egen läkare 24/7 som får betalt för att faktiskt bry sig om mig. Det enda nyttiga som jag gjort sen jag steg upp klockan 7 är att ha fått sommarjobb, men det är lite svårt att njuta just nu. Jag ska ta på mig mina nya skor jag som jag köpte när jag var på shoppingtur igår för att muntra upp mig själv. Det går inte så bra. Jag tar till drastiska metoder, vilket betyder myskläder och godis.

Det jag skulle skryta om är att ikväll åker vi till mitt andra hem, husvagnen :) Just nu är den parkerad på vår säsongsplats i kåbdalis, som är en by långt bort åt satan. Men där finns det ett finfint berg med finfina slalombackar och finfin afterski :) Vårt lilla husvagnsgäng har fått tillökning genom min käre vän Josefins pojkvän från Skövde som kommer på besök och som välskomstpresent av gubbarna ska ha få bygga sig en bivack, en liten snögrotta, med en blomspade och sen ska han få sova där. Jag tror Josefin är lite orolig för hennes stackars söderbo ;)

Om jag nu överlever veckan utan hals får vi väl se, men jag kämpar för att överleva! Man får inte missa stek-vm i Spanien nästa vecka ;) /Sara, den döde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback