Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Back in town!

Tjaa!

Jag är tillbaka i Sandviken och om (förhoppningsvis) en halvtimme är resten av 27b också det. Jag håller tummarna för att jag inte ska få se brunbrända überfräscha flickor för då kommer jag gråta ögonen ur mig. Jag kanske fick 20 minuter sol på mig under lovet på grund av neddragna persienner som dominerade min vardag. Men i och för sig, jag tycker ju om Lovisa och Rebecka så dom får vara brunbrända om dom vill. Bara jag inte tynar bort bredvid dom ;)

Jag ska ge dagens ros här i bloggen också. Eller gårdagens ros kanske :b Den går nämligen till.... *fanfar*... mig! Motivering:
- Med ett fantastisk tålamod och en fruktansvärd styrka tar jag igenom mig en söndagsmorgon utöver det vanliga. Stiga upp klockan kvart i fyra, acceptera att jag pga tåget kommer missa bussen från Gävle till Sandviken. Sedan sitta och vänta en timme i Gävle på nästa buss utan att klaga det minsta. Sist men inte minst släpade jag min 25-kilosväska från Sandviken station till Norrsätra. Allt detta innan klockan sju på morgonen! Då förtjänar jag en hel bukett tamigfan!

Bandy-Sofie får också en stor bukett rosor för att hon var ett sånt fint sällskap igår och dessutom hjälpte mig att diska och städa balkongen! En sån pärla får man leta efter.. :)

Annars är jag fruktansvärt redo för Finspång. När man inte ska tävla längtar man efter andra saker. Till exempel sitta och steka med mina hjärnhinneinflammations-glasögon på en stol ;) Sen får jag nästan spatt när jag tänker på nästa helg, för då är det übermegasuperdupertjejhelg i Stockholm! Studiedag = Shopping i Huvudstaden och sen inte mindre än TRE tävlingar under helgen :D wihuu!

Nu är det i alla fall dags att knata iväg maten där Spanien-människorna snart anländer. Det ska bli nice att träffa familjen igen :) So long från mig! /S

Kommentarer
Postat av: Johanna ; den evigt förkylda

Du förtjänar helt klart ÅRETS ros Sara! :D

Ohhh ja vad vi är taggade för Finspång, men mest av allt för att få träffa er! NAIIIIIIICEEEEE.

Nu ska jag bara bli frisk, banne mig!

<33

2009-04-21 @ 09:54:50
URL: http://tjugob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback