Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Mogen team-flash!

Dagen började egentligen igår. För då hände en högst traumatisk upplevelse som ledde till att jag och Lovisa vaknade i samma säng. Eheee (; Nu har du en liten aning om vad som hände, men jag kan säga att du har fel :b Det som egentligen var att fröken Lundsten befann sig i sin säng och hade precis somnat. Fröken Heinrup gjorde det hon vanligtvis gör på kvällarna, ligger och pratar med fåret. Fröken Adolfsson satt och pratade med... ja, vem kan hon prata med? Nää, jag kommer inte på det. Det kan ju inte vara Gustav för honom pratar hon ju aaaaaldrig med :b I alla fall, alla i lägenheten vaknar (med alla menar jag mig själv, de andra två var ju för upptagna för att sova :b ) av ett fett jävla dunkande från någonstans i huset. Mystiskt tänker jag. Rebecka och Lovisa hade redan varit nog smarta att räkna ut var dunkandet kom ifrån. Du kan också få gissa. Ledtråd nummer 1. Vi har cs-nörds-grannar. Ledtråd nummer 2. Internet slutade att fungera. Kom du på det nu?

Fröken Lundsten var då måttligt road och bestämde för att ta sig ett litet snack med herrarna. Ut på balkongen, kika över kanten och det var allt som behövdes för att jag skulle bli skadad för livet. Där stod nämligen en av de extremt cs-tränade (överspinkiga/supertjocka) killarna i kalsonger och t-shirt. Han kan tydligen inte tvätta för det var lite fladder-varning på kalsongerna :b När han såg mig och Lovisa fnissade han lite, men blev vettskrämd när jag sa åt honom att öppna balkongdörren för att skälla lite smått på honom. Efter det såg vi bara skuggor som inte vågade kolla fram :b

Anledningen till att jag då hamnade i Lovisas säng hänger egentligen inte ihop med den här fina historien :) När jag blev väckt av det ytterst läskiga dunkandet såg jag något mystiskt i bortre hörnet av taket. Det kom snabbt närmare och jag tände lampan alldeles vettskrämd :b Poff! så var den borta. Leeskigt värre. Jag kom på i alla fall att jag såg i syne som jag gjort ganska många gånger på natten här i lägenheten. Senast var det en stor hand och gången före det en ful liten munk, inga snyggingar här inte. För alla som inte vet är jag väldigt lättskrämd (och singel ropar Lovisa i bakgrunden) så jag blev snabbt övertygad av Rebeckas fina teori om spöken. Ofta man vill sova där då :b Så jag hyrde några kvadratmeter säng av Lovisa. Priset blev två armbågar i ryggen under natten :b Men sånt för man ta! Vidare rapportering om spökena kommer efter kommande natt så jag ska sova alldeles själv i lägenheten :b Nu är det Lovisas tur att skriva lite, JAG ska käka kakor :b Höhö.

Tjingeling /Sara

Kommentarer
Postat av: Josefiiin!

Jag tycker synd om Lovisa, för du är fan inte rolig att sova med Sara! En vecka i Spanien var nog för att skrämma bort mig ;) för övrigt, trevliga grannar och var nu snäll mot spökena annars blir dom rädda! :D puss!

2008-09-14 @ 16:40:12
URL: http://josefinsipola.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback