Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Bananflugsexplosion!

Enligt Anticimex ,the one and only när det kommer till Mona-skämt och skadedjur, är "Benämningen ättiksfluga är bra eftersom det är den surnande fruktsaften som är attraktiv. Flugorna förökar sig i resterna av vår fruktmåltid, gamla äppelskrottar, fruktskal och övermogen frukt. De förökar sig otroligt snabbt. En ny generation ättiksflugor kommer till världen på en vecka, och varje hona lägger 500 ägg. " Och för tillfället har nog världens alla ättiksflugor samlats på konferens i 27b! Jag säger det bara, ÅH FY FAN! Nu när Lovisa och Rebecka är ute på träning medan jag vilar ska jag försöka tackla det lilla problemet. Eller de 969 problemen. Sockervatten och diverse koppar med sirap+diskmedel+vatten står lite här och var och jag håller tummarna för att flugorna ska hamna i fällan och dö en plågsam långsam död.

I skuggan av flug-explosionen har vi igår provat att springa i vatten för första gången :) Betyg 4 av 5 om jag får säga det själv. 15/15-intervaller i totalt en halvtimme var jobbigare än väntat och superbra för löpsteget. Något som drar ner det hela var wetsuiten som hade en "bäversvans mellan benen" som Beckis så fint uttryckte det :b Jag vet då tre personer som kommer glida fram hela Daladubbeln (;

Allt från mig, ses till helgen! /Sara

Kommentarer
Postat av: johanna

haha, bananflugor kan ta sig.. och varför heter det föressten bananflugor?

yeah, matveckan ser 20b också fram emot, kan bli spännande! ;D och det skulle ju vara toppen om ni kunde komma då alltså, nu fick jag ett litet gladryck här! :b puss!<3

2008-10-31 @ 16:23:35
URL: http://tjugob.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback