Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Vinterklockor som plingar!

God kväll - Sara is speaking

Här i 27b är det lugnt. Rebecka umgås med maken (like always ;b ), Lovisa är på sin pappas födelsedagskalas och jag sitter här i min ensamhet med julens tidsfördriv. Vad det är? spelet Winterbells. Det går ut på att man är en liten über-gullig kanin som ska hoppa på klockor och komma så långt upp som möjligt. Jul-musik, stjärnor och andra små detaljer ger den rätta jul-känslan (; Än så länge är ställningen följande:

1. Lovisa, 367 000
2. Sara, 20 000
3. Rebecka 8 000

Lovisa är ju då the master of all spel så efter tio min lät det så här: Ååh nej! jag fick bara 55 000. Fan vad dåligt! Hrmm, det fick ju en att känna sig jätteduktig. Haha :D Under speltiden, ca 30 min, diskuterade vi förutsättningarna för att lyckas med detta spel. För det första måste man vara i bra fysisk form. Handen måste vara snabb och rörlig. Jag hade då en liten nackdel eftersom jag inte hade någon riktig mus, utan bara den där lilla pekgrejen på bärbara datorn. Jag fick då i alla fall sendrag i handleden hela tiden, jag vet inte om det berodde på musen eller handen. Min hand kanske inte är största biffen i samhället. När Lovisa stack snodde jag DOCK hennes mus och fördubblade mitt highscore på en gång :b Det leder mig in på nästa förutsättning, material. Bra dator och mus är ju då väldigt avgörande för vilken nivå man ligger på. Sist men inte minst behöver man vara i bra mental form. Ett exempel på dålig mental form är att skrika FITTA! till den söta lilla kaninen när den missar en fågel (ger extrapoäng). Jag nämner inga namn..... (;

Så för att lyckas behövs:
- Bra fysisk form
- Bra material
- Bra mental form

Ett sista tips är att stänga av msn för den stackars kaninen får epelepsianfall när någon loggar in :b Googla på "Winterbells" så kommer spelet fram :) Lycka till och skriv en kommentar med ditt highscore så kommer du med på vår fina lista. Nu är det dags att ladda för Greys Anatomy, Puss!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hahaah det där ska testas imorgon ;D

2008-12-03 @ 22:35:40
URL: http://tjugob.blogg.se/
Postat av: Filleokus

Runt 100 000 kom jag upp i ungefär när jag testade nyss, sjukt beroende framkallande :P

2008-12-04 @ 15:07:56
Postat av: Filleokus

Okej, miljonen var ju inte helt omöjligt heller.. 1 200 000 nu.. Ja, jag vet, jag har inget liv ;P

2008-12-04 @ 15:25:16
Postat av: Dennis B

oj, det var längesen man spelade det här :) hade ett superhögt rekord förut men har installerat om datorn sen dess(doh).. Men fick i alla fall 5 270 000 nu :)

2008-12-04 @ 20:32:59
Postat av: Dennis B

Vad less jag blir... Det här spelet är verkligen ingenting för mig, vill bara strypa kaninen x) nytt årsbästa 23 365 810... ;)

2008-12-04 @ 21:05:19
Postat av: johanna

HAHAHA, HAHAHA

HAHAHAHHHHHHHHAAAAA!

nu är sååå sköna :D men erat rekord ska jag slå, så vänta bara ;)

2008-12-05 @ 18:35:58
URL: http://tjugob.blogg.se/
Postat av: Anonym

5 612870

2008-12-12 @ 17:39:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback