Vilka är vi?

TjugosjuB-bloggen startades hösten 2008 när de tre musketörerna Sara, Lovisa och Rebecka började på orienteringsgymnasiet i Sandviken. Nu har ett generationsbyte skett och head blogger är nu Alice, som är född 1994. Tillsammans med Moa, även kallad Fish-moe, Moe-fish, Chicken-fish (m.m.), rapporterar Alice vad som pågår på OLGY och runt om i orienterings-Sverige! Peace.




Angånde alla fina kommentarer som gör att jag inte kan tycka lika synd om mig själv längre...

... Eller det kan jag visst det, för jag äger ut ALLA i sjukhet denna vecka! Jag har nämligen blivit diagnostiserad med HALS-fucking-FLUSS.

Våra kära vänner från 20b samt Marie har kommenterat mitt fina inlägg om min lilla hals-åkomma som inte är så liten längre. Jag tycker såklart vääääääääldigt synd om dom, men nu ska jag lägga fram mina oslagbara argument som visar att jag är den i hela världen som är bäst på att tycka synd om sig själv (; Okej, here it goes:

1. Jag har inte ätit en hel riktig (nyponsoppa räknas inte som riktig) måltid sen i lördags.
2. När jag duschade häromdagen så höll jag på att svimma av utmattning och fick avbryta. (Jag har duschat efter det, så ni behöver inte oroa er över min hygien.)
3. Mitt lakan är alldeles snett och jag orkar inte ens fixa till det för jag är så trött. hela. tiden.
4. Jag har legat i sängen sen i lördags och endast gått upp för att hämta is, glass eller vatten.

Det där var fyra fina argument tycker jag :) Lite positivt är väl att jag slipper tre prov den här veckan. Lite negativt är väl att jag får göra dom efter jul när vi har tre prov till. Great... För att tycka lite extra synd om mig själv kan jag ju säga att hem-hem är cirka 778,5 kilometer bort så jag ska alltså ligga här i viken i en vecka innan jag får åka hem.

Nu ska jag tycka lite extra synd om mig och lyssna på Lovisa och Rebecka som gör fantastiskt goda varma mackor. Farväl / Sara

Kommentarer
Postat av: johanna

2008-12-16 @ 14:53:15
Postat av: johanna igen

ja, om du inte förstod vad jag menade i den förra kommentaren så kommer här en översättning:



Du verkar nog faktiskt liiite sämre än mig, mitt går lite upp och ner och nu orkar jag faktiskt sitta vid datorn. Igår åt jag en alvedon så jag kunde äta mig mätt för första gången på 3 dagar :D Min hals gör däremot fucking stört ont, får tårar i ögeonen när jag sväljer! Men tror du doktorn hitta felet på mig? Nääedå, så jag får vänta på att dom ska kolla blodprovet. tänk om jag har körtelfeber? Hatahatahataaaaaaa! det är syndast om oss, för Marie kan åka upp till Mora idag :( take it easyy, och krya på dig :)<3<3

2008-12-16 @ 15:00:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback